Bloc Quatre Blog

New opportunities, choices & solutions for business growth.

Business Intelligence, cap a un nou escenari

Posted by Aleix Carrió. PHD in Industrial Engineering & Economist.

El concepte de Business Intelligence (BI), nascut als anys 60,  s’ha instrumentalitzat com un conjunt d’aplicacions, metodologies i tecnologies que permeten reunir, depurar i transformar dades de sistemes transaccionals i d’informació desestructurada en informació estructurada i, posteriorment, en coneixement dirigit a ajudar en la presa de decisions empresarials. En els darrer anys el BI no ha parat d’incorporar solucions, cada cop més efectives i preuades, tot seguint l’evolució del món tecnològic i les cada cop més exigents necessitats de l’empresa.

El comportament de la innovació tecnològica, el creixent volum de dades disponibles, la facilitat d’accedir-hi tant en termes de velocitat com de cost, la professionalització de les organitzacions en aquests àmbits i la percepció per part de l’empresa de l’oportunitat i la necessitat que les noves fonts d’informació representen ha provocat que des de diversos àmbits es  valorin les tendències que, suposadament, impulsaran i caracteritzaran el desenvolupament de l’espai Businees intelligence en els propers temps. Parlem d’unes pautes de comportament que segons el Tableau Software, PC Magazine i Data Pine giraran a l’entorn de:

  1. L’accés i ús dels drets sobre les dades. Com apunta Paul Weiskopf, vicepresident sènior de Desenvolupament Corporatiu de Dom, les dades són arreu, així com essencials per a les empreses. Aquest fet comportarà l’aparició de confrontacions en l’accés i l’ús dels drets sobre aquestes i de comportaments monopolistes d’algunes empreses, les quals buscaran restringir la capacitat dels consumidors i d’altres empreses per gestionar el seu propi flux de dades lliure.
  2. L’apropament entre tecnologia i governabilitat. Les diferències entre la cultura tecnològica i l’empresarial s’està escurçant. Les organitzacions han après que la gestió de les dades, quan es fa professionalment, impulsa la cultura analítica i beneficia els interessos de l’empresa.
  3. L’ampliació d’accessibilitat a l’aprenentatge automàtic. Segons James Phillips, Vicepresident Corporatiu d’Aplicacions de Negocis de Microsoft, l’Internet de les Coses (IOT) impulsarà noves oportunitats per a la visualització que farà que l’espai d’aprenentatge automàtic es faci accessible a un grup més ampli d’individus.
  4. La democratització de l’oferta de productes relacionats amb les dades. La demanda d’eines per a la preparació de dades i el seu emmagatzematge (d’autoservei) creixeran com una derivació pròpia de l’anàlisi d’autoservei. Aquesta democratització permetrà reaccionar ràpidament davant els canvis de prioritats.
  5. L’acceleració de la integració de dades. Amb l’increment d’eines cada cop més sofisticades i la incorporació de noves fonts de dades, les empreses ja no pretendran recopilar tots els seus bytes en un mateix lloc: els usuaris es connectaran a cada conjunt de dades sense importar la seva ubicació i els combinaran amb instruments i mètodes més àgils.
  6. La generalització de l’anàlisi avançat. Les organitzacions implementaran plataformes que permetran realitzar càlculs estadístics, formular preguntes i mantenir el ritme del seu anàlisi.
  7. L’anàlisi visual com a nou idioma comú. L’anàlisi visual serà l’idioma comú que permetrà obtenir informació ràpidament, fer contribucions significatives i crear comunitats basades en les dades.
  8. La confiança en el núvol. Cada copmés, les empresesfaranl’anàlisi de dades enel núvol, on podran disposar amb facilitat d’unaquantitat major d’aquestes ambmés
  9. La consolidació de l’anàlisi mòbil. Darrerament han aparegut instruments que ofereixen una experiència més fluïda a través de prioritzar la tecnologia mòbil. Aquests permeten treballar amb dades fora de l’oficina i convertir tasques feixugues en una part dinàmica del procés d’anàlisi.
  10. L’evolució de la Internet de les coses (IOT). A mesura que s’incrementa el volum de dades a la IOT també augmenten les possibilitats d’obtenir informació. Per aquest motiu, les empreses buscaran eines que els permetin explorar dades i aprofitar els descobriments assolits de manera segura i interactiva.

Totes aquestes tendències apuntades anteriorment descriuen l’escenari en el que, previsiblement, es desenvoluparà el concepte de Business Intelligence en els propers anys. I, en el que els nous reptes tecnològics jugaran un paper capdavanter que fan pensar en la seva utilització generalitzada i imprescindible en el món empresarial.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Archives

Categories

%d bloggers like this: